site logo

Урок математики

1 клас

Вчитель Остропольська С.В.

Тема: вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4; задачі на знаходження суми і остачі; кругові приклади;

Читати далі...

Мета:продовжити роботу над засвоєнням табличного додавання і віднімання числа 4; ознайомити з круговими прикладами і прийомами їх розв’язання; вправляти у складанні і розв’язанні задач на знаходження суми і остачі; розвивати спостережливість і логічне мислення; виховувати інтерес до математики;

Обладнання: індивідуальний  дидактичний матеріал для рахунку; лічильний матеріал;

І.Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Кількісний та порядковий рахунок. Попереднє та наступне число, сусіди чисел.

2.Склад чисел.

3. Розв’язання  задач за віршованими текстами.

Їжачок додому йшов,

Сім лисичок він знайшов.

Дві лисички дав сові,                            

І вороні також дві

Решту треба полічити,

Це для вас завдання , діти.                

(7-2-2=3)                                                  

                                                                   

    Пан ведмідь по лісу йшов,

    десять ягідок знайшов  

    Три подарував синиці   

    І  одну кумі-лисиці. 

    Потім на пеньок він сів,      

    Решту ягід швидко з’їв.    

    Нам порахувати слід, 

    Скільки ягід з’їв ведмідь.   

    (10-3-1=6)

 

Дві ворони на даху

 На сонечку грілись.

Прилетіло ще чотири,

Теж рядком усілись.

Потім почали кричати:

«Нас пора порахувати!»

( 2+4=6)

 

4.Перевірка засвоєння учнями таблиць додавання і віднімання 4 за лічилкою «Ялиночка».

5. Розв’язання прикладів за підручником. С.60 №2

ІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1.Ознайомлення з поняттям «Кругові приклади». ( підручник - №3)

ІІІ. Розвиток і закріплення математичних знань.

1. Розв’язування задач  № 1, 4.

2.Логічна вправа за підручником. №5

3. Робота в зошиті з друкованою основою. С.26 № 2-5

ІV. Підсумок уроку.

-Що на уроці було нове? Давайте перевіримо, чи вмієте ви їх розв’язувати?

7+2; 9-4; 5+3; 8-4; 4+2; 6+1;

Згорнути




Урок з безпеки життєдіяльності

 3 клас , вчитель Остропольська С.В.

Тема: Вогонь - добрий, вогонь - злий.

Мета: продовжувати  ознайомлювати учнів із поняттям « вогонь»;

закріпити  уявлення дітей про причини виникнення пожежі та її   наслідки; 

вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об’єктах;

розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання;   

розвивати логічне мислення, уміння робити висновки;    

виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття   відповідальності за   свої вчинки;

виховувати інтерес до професії пожежного.

Читати далі...

 Обладнання: фрагмент пожежі - відео, презентація «Причини пожежі», плакати, ілюстрації, картки, проекти учнів, м’які іграшки, зразки легкозаймистих речовин.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.  (Перегляд фрагменту відео - пожежі)

Учитель. Доброго дня, дорогі учні,  учителі і гості, які завітали на наш урок!

Найцінніша цінність суспільства – людина, її життя та здоров’я. Проте з року в рік збільшується кількість нещасних  випадків, пожеж, які впливають на здоров’я людей. І все через те, що люди  не виконують правил пожежної безпеки.

Важко собі навіть уявити життя людини без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися, коли холодно. На заводах та підприємствах вогонь використовують, щоб виплавляти метал, виготовляти посуд, пекти хліб. Автомобілі не зрушать з місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь.

Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.

Пам’ятай! Вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем є пожежі.

Пожежа -  це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, а часто й до загибелі людей. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки.

Сьогодні ми пригадаємо  причини виникнення пожежі та правила пожежної безпеки.

А щоб нам працювати було цікаво, ми проведемо наш урок у формі  та змагань на кмітливість між командами «Вогник» та «Іскорка».

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Захист проектів «Вогонь – друг, вогонь - ворог».

 

2. Обговорення ситуації (слайд 2) - «До чого приводить гра з сірниками».

 

3. Фізкультхвилинка . Пісня - танок «Сірники-це не гра!»

 

ІІІ. Закріплення та розвиток знань.

1. Конкурс «Відгадай загадку.»

Жар з-під заслінки упав,

В хаті – вогонь запалав.

Не дивися, не чекай,

А водою (заливай.)

Як побачиш – малюки

Узялись за сірники,

Як ти маєш їх спиняти?

Сірники у них( забрати.)

 Розігрівсь утюг твій дуже,

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки (вимикай.)

 

Як побачиш – десь горить,

Мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити,

Про пожежу (сповістити.)

 

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем (не можна.)

 

1.Вогню малі брати                                     

 І мають щедру душу.                                       

 Хоч з дерева вони                                            

 Вогонь дають завжди.                                      

                        (Сірники) 

  2.    Хвостом воду бере,                                          

  Хвостом випускає  

  Як вогонь розбушувався

  Його поливає.

         ( Пожежна машина)                                                  

  3. Шипить, злиться,

  Води боїться.     (Вогонь)

4.У коробці спочивають

Хлопці – наче близнюки.

В них коричневі голівки

 І зовуть їх…..(сірники)

 

  5. До пори вишу,

  До пори мовчу,

  А вогонь зачую

  І сичу, й лютую. (Вогнегасник)

6.Червоний півень по жердині скаче,

своїм гребінцем величається,

а як торкнешся, то кусається.

Якщо в квартиру зайде цей гість,

 то все дотла він з’їсть.(Вогонь).

7.Без крил, без рук, без ніг,

 А вгору піднімається. (Дим)

2.Обговорення ситуації . (Слайд 3)

- Що відбувається?

(Через недбале поводження  господаря , а саме через кинутий недопалок може згоріти дім та й сам господар. )

3. Конкурс «Відбудуй зруйнований дім» (скласти картину з розрізаних частин.»

 

4. Обговорення ситуації . (Слайд4) (Свічка догоріла, може спалахнути скатертина)

 

5. Конкурс-гра  «Хто швидше заллє вогонь» (Перенести воду ложками)

 

6. Обговорення ситуації . (Слайди 5, 6) (Неправильна експлуатація електроприладів. Залишена без нагляду ввімкнена праска).

 

7. Конкурс-гра  «Телефон» (Чітко і швидко сказати: У нас пожежа. Адреса…)

 

8. Обговорення ситуації . (Слайди 7, 8) (Недопустимість сушіння білизни над плитою. Залишено без нагляду чайник чи каструлю на ввімкненій плиті.)

 

9. Конкурс-гра «Так чи ні». (Учитель читає твердження, а учні за допомогою карток показують істинні вони чи ні).

1.    Люди, які першими поспішають на пожежу? (листоноші –пожежники)
2.    Газ, що виділяється під час горіння і є дуже шкідливим для людини? (кисень - чадний)
3.    Основний засіб гасіння пожеж? (вода - ковдра)
4.    Прилад за допомогою якого викликають червону машину? (телефон- домофон)
5.    Рана завдана пожежею? (опік -синяк)
6.    Один із засобів гасіння пожежі. Він буває порошковим, повітряно-пінним або вуглекислотним? (вогнегасник – комп’ютер )

10. Обговорення ситуації . (Слайд 9) (Новорічне свято – спалахнула від свічок ялинка).

11. Конкурс  «Хто швидше?» (скласти вислови з розрізнених слів)

Про вогонь нам треба знати – з ним не можна жартувати.

Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна.

Нехай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває.

Пожежі легше запобігти, ніж загасити.

 

12. Обговорення ситуації . (Слайд 10) (пожежонебезпечні речовини)

13. Конкурс «Не дай статися біді» ( Віднайди легкозаймисті предмети та речовини).

14. Обговорення ситуації . (Слайд 11) (Залишене багаття в лісі – причина загибелі всього живого.)

15. Конкурс «Спаси звіряток від вогню» (Яка команда більше «винесе» іграшок з вогню.)

16. Обговорення ситуації . (Слайд 12) (Засуха. Горить поле, ліс)

17. Конкурс «Хто більше назве прислів’їв  про вогонь»

  Не жартуй із вогнем .Це небезпечно.

  Вогонь  не вода – вхопить не спливеш.

  З малої іскри – великий вогонь.

  Не грайся з вогнем – обпечешся.

  Хай дитина знає кожна –

Жартувать з вогнем не можна.

  Коробка сірників хоч і мала,

Багато може спричинити зла.

  Запам’ ятай це, дітвора, -

Газ і сірники не гра!

  Вогонь наш друг, та не завжди.

Чекати можна від нього біди.

  Іскру гаси до пожару –

Біду відводь від удару

  Сірники не тронь – в сірниках вогонь.

 

18. Обговорення ситуації . (Слайд 13) (Під час грози блискавка влучила в дерево)

19. Конкурс «Обери правильну відповідь.»

- За номером телефону 101 викликають:

А). швидку медичну допомогу;

Б). службу газу;

В). пожежну охорону;

- Ганчірка, якою можна зняти гарячий посуд з плити, називається:

А). мочалка;

Б). прихватка;

В). серветка;

- Ти слухаєш музику. Раптом розетка, в яку включений магнітофон починає іскрити, диміти. Твої дії:

А). візьму викрутку і спробую полагодити розетку;

Б). заллю розетку водою;

В). відключу електричний струм;

- Під час перегляду фільму загорівся телевізор. Твої дії:

А). заллю полум’я водою;

Б). відключу електрику в квартирі;

В). накрию телевізор ковдрою;

20. Конкурс «Збери речі для гасіння пожежі» (Відгадати загадки, вибрати малюнки речей, що пригодяться для гасіння пожежі)

1. Хвіст дерев’ яний, залізний рот,

    Скрізь вистачає мені турбот.       ( Сокира)

 2.Два вушка, ще й дужка.

Порожнє бринить, а повне – мовчить.     (Відро)

 

3. Я вмію все робити –

Копати, прикидати.

Невже ви не впізнали

Звичайної …                   ( Лопати)

 4. Маю довгу шию, маю два носи,

Все з вогню дістану, тільки попроси.     (Багор)

 

5. Я всюди рвуся на пролом,

А називаюсь просто…                     (Лом)

 

6.Коли вогнище палає,

Він гасить його допомагає.

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це ….              (Пісок)

 

7. Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.

Бува, як скло, крихка й тверда,

Та більше рідкою буває.                     

Найважливіша в пожежного зброя

З нею завжди іде він до бою.              (Вода)

 

8.Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні.                ( Вогнегасник)

ІV.Підсумок уроку.

 

ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА –ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА!

Згорнути




Урок української мови

 

2 клас,вчитель Остропольська С.В.

Тема. Уявлення про слова – назви предметів. Вимова і написання слова  

            портфель.

Мета. Формувати уявлення про слова – назви предметів; вміння ставити

            питання до назв предметів і назв істот; закріпити вимову і написання  

            слова портфель;

            Розвивати вміння складати речення, уяву, спостережливість, увагу ,  

            мислення;

            Виховувати бажання дружити з іншими дітьми, охайність,  інтерес до

            вивчення рідної мови;

Читати далі...

Обладнання. Мультфільм «Капітошка»;  малюнки : Капітошка, хмарки та  

            краплини з завданнями;  таблиця; сигнальні картки із запитаннями 

            хто? що?, предметні малюнки; грамзапис для фізкультхвилинки;

Тип уроку. Урок ознайомлення з новим матеріалом.

Хід уроку

І. Організація класу  до уроку.

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

      Лл Мм Яя

      Наймиліша, найдобріша, найрідніша …- мама

      Співуча, солов’їна, рідна , мелодійна …- мова

      Добре, ласкаве, тепле …- слово

ІІІ. Узагальнення знань про речення.

  1. Перевірка домашнього завдання. Гра «Мікрофон »
  • Наше мовлення складається з …
  • Речення виражає …
  • Речення складається зі …
  • Слова в реченні пишуться …
  • Перше слово в реченні треба писати …
  • У кінці речення може ставитися …
  • Які бувають речення за метою висловлювання?
  1. Гра «Живі слова»

( учні тримають  картки зі словами)

небі у сонечко сяє золоте

  • Це речення?
  • Чому ці слова не складають речення?
  • Складіть речення. (  Золоте сонечко сяє у небі. Сяє у небі  золоте сонечко. У небі сяє золоте сонечко.)
  • Яке це речення?
  • Які ще бувають речення за метою висловлювання?
  • Перебудуйте це речення так, щоб воно стало питальним. (спонукальним).
  • Назвіть головні слова у реченні У небі сяє золоте сонечко.

  (Записати речення під диктовку. Підкреслити головні слова)

ІV. Повідомлення теми уроку.

  •      Діти, з чого ми складали речення? (Зі слів.)

         Сьогодні  ми починаємо вивчати новий розділ «Слово».

Послухайте як влучно сказав про слова поет.

Є солодке слово – цукерка.

Є швидке слово – ракета.

Є кисле слово – лимон.

Є слово з віконцем – вагон.

Є книжкове слово – сторінка.

Є  зелене слово – ялинка.

Є слово пухнасте – сніг.

Є слово веселе – сміх.

- Діти чи можуть бути слова кислими, солодкими чи зеленими?

- Ні, це предмети мають такі ознаки, а слова несуть про них інформацію.  Кожен предмет чи жива істота має свою назву.

Хвилинка відпочинку. Перегляд фрагменту мультфільму «Капітошка».

         - Кого зустрів Капітошка в мультику?

         - Яким став Вовчик?

         Так, Капітошка веселий, кумедний, добрий. Він справжній друг. Отож  і нам допомагатиме на сьогоднішньому уроці. Капітошка народився на хмаринці. Ось ці хмарки і до нас прилинули, адже зараз осінь. А восени часто йдуть дощі. Кожна хмаринка несе краплинки з цікавими завданнями для нас.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Гра «Знайди зайве слово»

     Кінь, їжак, учень, лікар, стілець.

     М’яч, книжка, іграшка, білочка, портфель.

  • Чому ви так вважаєте?

2.Гра «Знайди слово у класній кімнаті»

   - Подивіться навколо. Всюди ви бачите предмети. Наступна краплина 

     пропонує вам відшукати слова - назви предметів. Називай предмет і став  

     запитання до нього. Напр. парта – що? Учень –хто?

3.Робота з підручником.

1). Знайомство з правилом.

  • На які питання відповідають ті чи інші слова, ви дізнаєтесь із правила на с. 87.

VІ. Закріплення  матеріалу.

1. Виконання вправи 184.

- Які слова відповідають на питання хто?

- Виконайте вправу за зразком.                                

 Школяр, автоінспектор, кухар - назви людей;

 кінь, їжак, риба – назви тварин.

2. Виконання вправи 185.

- Які слова відповідають на питання що?

Літак, ракета, трактор, портфель, косинець, календар.

Фізкультхвилинка для пальчиків «Дощик»

( накрапає, припускає, злива, вщухає)

3. Виконання вправи 186.

Колективно виконуємо вправу за зразком.

- Усно складіть речення з кожною парою слів.

Висновок:

Слова, які означають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?

Слова, які означають назви предметів відповідають на питання що?

4. Розвиток мовлення. Вправа 188.

- Прочитайте текст.

- Про що цей текст?

- Чи може й справді портфель говорити?

- Про що розповів чистий портфель?

- Що міг би розповісти інший портфель про свого неохайного, недбалого  господаря?

- Про що розповідає ваш портфель? (Отже, треба тримати речі в своєму портфелі в такому вигляді, щоб йому було приємно мати такого господаря.)

5. Словникова робота.

 портфель.

- Словниково-логічна вправа:

Серед буквеного ряду знайдіть слово.

РЕПОРТФЕЛЬСЛО

-Слово портфель у підручнику в рамочці. Це словникове слово – його правопис треба запам’ятати.

-Запишіть це слово, назвіть звуки (зробіть звукову модель), поставте наголос.

 Запишіть це слово , поділивши на склади.

- Яке слово заховалось у цьому слові? (ПОРТ, РОТ, ТОП)

- Складіть речення зі словом портфель.

Портфель – це спеціальна сумка для носіння паперів, книг.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра « Мовчанка» - учні сигналізують картками запитання хто? що?

Предметні малюнки: школяр, дівчина, олівець, вовк, квітка, пенал, риба, книга, будинок, сонце, дошка, учень, пташка, бджола, машина.

2. Завдання для розвитку творчої уяви.

- Послухайте музику, уявіть собі предмети чи картинки.

3. Гра «Піймай слово»

- Я називаю слово, а ви плескаєте в долоні, якщо воно називає предмет чи істоту.

4.Вибіркове списування :вправа № 187 – самостійно.

VІІІ. Підсумок уроку.

-З якими словами ми сьогодні познайомились?

- Які слова відповідають на питання хто? , а які на питання що?

- Ось і закінчився дощик. І Капітошці пора повертатися додому.

   А нам теж слід записати домашнє завдання.

ІХ. Домашнє завдання.

С.87 – правило, № 189 - вправа аналогічна тим, які виконували в класі:

виписати слова, які відповідають на питання хто? , а потім – які відповідають на питання що?

Згорнути




 Здоровя- найдорожчий скарб!

 Урок з основ здоровя ,

вчитель Остропольська С.В.

 

Тема. Обираємо здоровий спосіб життя.

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Читати далі...

Психоформула. Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришем. З виразу обличчя я бачу, що все гаразд і загальний ваш настрій хороший.

Привітання

Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно весело сказати:
— Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось:
— Добрий, добрий, добрий день!

Давайте пригадаємо, які права дитини на здоров’я в сім’ї та суспільстві ви знаєте. Які основні документи захищають права дітей в Україні?

Вправа "Уявний мікрофон".

Держава дбає про ваше здоров’я. Якщо у вас спитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя та здоров’я.

Від здоров’я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Змалечку батьки привчають вас бути ввічливими, добрими.

А яких корисних звичок ви набули за прожиті вами роки?

Вправа "Карусель". Відповіді по колу.

Учитель. А зараз ми з вами пограємо у гру "Корисно - шкідливо".

Учні картками сигналізують:

зелена - корисно, червона - шкідливо.

  • Вітання під час зустрічі...
  • Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
  • Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
  • Виконувати ранкову гімнастику...
  • Смоктати палець...
  • Доглядати за власним одягом, взуттям...
  • Дотримуватись режиму дня...
  • Гризти нігті...
  • Колупатись у носі...
  • Говорити неправду...
  • Довго засиджуватись біля телевізора...
  • Курити, пити...

Метою сьогоднішнього уроку є привернення вашої уваги до збереження власного здоров’я як найвищої цінності життя; виховання тактовності, уміння вислухати інших; уміння дискутувати, відстоювати свою позицію. Кожна людина є унікальною, неповторною й незвичайною особистістю, життя неповторне, воно дається один раз і в цьому його цінність.

Основним правом людини є право на життя. Це одне з найважливіших, найвагоміших прав, яке сприяє здійсненню всіх інших прав і свобод. Це право, яке не може відбиратись чи поновлюватись.

Англійський філософ Томас Пен уважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнокуріння та наркоманія.

Куріння, пристрасть до спиртного шкодять здоров’ю. Якщо алкоголь для дорослих у малих дозах не шкідливий, то для дітей це отрута. Бувають випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного чи наркотиків, щоби потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв. Найдорожчий скарб у житті - це здоров’я. Не дарма в народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш.

- Діти, а що означає бути здоровим?

Вправа "Коло ідей"

(Кожен  по колу висловлює свої думки, ідеї.)

Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим.

І вам, дорогі діти, сьогодні необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво, займатись фізкультурою, спортом. Уміти правильно організувати своє дозвілля, відмовитись від шкідливих звичок. Важливо зрозуміти, що серйозною проблемою учнів є шкідливі звички та їх негативний вплив на здоров’я.

Який саме вплив на здоров’я мають ці звички?

Вправа "Уявний мікрофон"

1-й учень. Куріння - шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.

2-й учень. У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння: слинотеча, нудота, збліднення, прискорення пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг.

3-й учень. У результаті систематичного куріння виникає подразнення слизової оболонки ротової порожнини, з`являються запалення дихальних шляхів, розлади пам`яті, погіршується зір. Курці частіше хворіють на рак легенів.

4-й учень. У людини, яка вживає спиртні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів - цілі частини мозкової тканини перестають існувати.

5-й учень. Алкоголь згубно впливає на здоров`я людини. Серед причин смертності алкоголізм на третьому місці.

6-й учень. Наркоманія - хворобливий потяг до вживання наркотиків. Інколи підліткам хочеться відчути себе дорослими. Цікавість, недостатність знань про шкідливість наркотиків, пустощі призводять до рабської залежності від наркотиків.

7-й учень. При цьому з`являються безсоння, утрата апетиту, схуднення. Шкіра стає жовтувато-сірою. Обличчя вкривається зморшками. Слабшають розумові здібності. Звужується коло інтересів, знижується працездатність, погіршується пам`ять, зникає почуття відповідальності. Наркоман починає обманювати, красти.

8-й учень. Наркоманія - важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров`ї, стає причиною інвалідності або смерті в молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20–25 років менший, ніж у нормальних людей.

Учитель. Чи можемо ми зробити висновок, що алкоголь, тютюн, наркотики – викрадачі людського життя? Чому?

Ми дійшли висновку, що найдорожчий скарб - це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – теплота затишно. Вигорить свічка - зникне життя.

За гроші можна купити будинок, та не купиш затишок.

За гроші можна купити ліжко, та не купиш сон.

За гроші можна купити взуття, та не купиш рухливість ніг.

За гроші можна купити ліки, та не купиш здоров’я.

Народна мудрість каже: "Бережи одяг, доки новий, а здоров’я - доки молодий".

А чому, доки молодий? (Міркування дітей).

Вам змалечку треба працювати над собою, формувати характер, волю, набувати корисних звичок, мати активну життєву позицію. Треба вести здоровий спосіб життя. Давайте скажемо разом: "Дружно "Ні" всім шкідливим звичкам на землі!".

Тому ви повинні вчасно сказати "Ні" й уміти відстояти свою позицію.

Фізкультхвилинка "Танок каченят"

Рольова гра (Розігруються ситуації)

Ситуація 1. Уяви собі, що тобі вперше в житті запропонували закурити. Запропонуйте варіанти відмови.

Ситуація 2. Оля прийшла на день народження до Галі. Галя запропонувала їй випити пів-келиха шампанського. Запропонуйте варіанти відмови.

Ситуація 3. Катя та Ірина подруги. Катя пробувала вживати наркотики й неодноразово переконувала Ірину також спробувати. Але Ірина відмовилась, тому що знала про небезпечні наслідки вживання наркотиків. Запропонуйте варіанти відмови.

Вправа "Мозковий штурм"

Назвати типові ознаки наркомана, алкоголіка, курця. (Учитель фіксує на дошці.)

Якщо ви зустрінете людину, яка має такі ознаки, вам приємно буде спілкуватись?

Творча робота (аркуш на 2 частини)

Швидко намалювати обличчя людини, яка веде здоровий спосіб життя та обличчя людини зі шкідливими звичками;

Гра "Небезпечна кулька"

Запрошую учнів утворити коло.

На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин (куріння, алкоголь, наркотики).

Підкидаю кульку. Захищайтесь. Що ви відчували, коли кулька наближалась до вас?

Зачитування хором  Гімну здоров’ю. Поради здоровим людям.

Підбиття підсумків уроку

"Згоден" - пробувати наркотики заборонено; алкогольні напої отруйні для організму; слід заборонити продаж тютюнових виробів.

"Не згоден" - пробувати наркотики дозволено всім; алкогольні напої слід уживати дорослим людям; продаж тютюнових виробів слід збільшити.

Учні вибирають власну позицію. Прошу "проголосувати оплесками»

 

Згорнути




  Інтелектуальна гра

 «Подорож до Країни Математики»

 

 Урок математики для учнів 2 класу,

вчитель Остропольська С.В.

 

Тема. Додавання  і віднімання двоцифрових чисел.

Мета. Закріпити вміння додавати та віднімати двоцифрові числа   

          без переходу через десяток та уміння розв’язувати задачі на дві дії;

         Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення , увагу;

         Виховувати організованість, навички колективної співпраці, інтерес до 

          вивчення математики;

Читати далі...

Обладнання. Карта країни Математики, мультфільм «Інопланетяни», емблеми , ребуси , м’яч , таблиці з коротким записом умов задач, моделі риб з прикладами, картки з завданнями.

 

Хід уроку:

І.Організація класу, повідомлення теми і завдань уроку.

- Любі діти, сьогодні наш урок ми проведемо у формі гри.  А будемо ми з вами подорожувати до Країни Математики. І попливемо ми Математичним океаном. Ось перед вами карта цього океану. Перш ніж вирушити в подорож, ви маєте підготувати свої кораблі до великого плавання.

- У нашому плаванні беруть участь три команди кораблів: «Кмітливий», «Винахідливий», «Здібний». Познайомимося з учасниками команд.

1 капітан. (шикує свою команду)

Командо, рівняйсь, струнко! Команда корабля «Кмітливий» до походу готова. Наш девіз:  Кмітливі труднощі здолають!

                               Вони завжди перемагають.

                               Перемогу ми здобудемо,

                               В боротьбі ми перші будемо!

Наше побажання : Переміг – не зазнавайся, програв – не гнівайся.

2 капітан. (шикує свою команду)

Командо, рівняйсь, струнко! Команда корабля «Винахідливий» до походу готова. Наш девіз: Винахідливі завжди

                              Сухими вийдуть із води.

                              Важких завдань для нас немає –

                              Сьогодні ми перемагаєм!

Наше побажання : Щоб усе прекрасно знати, треба добре міркувати і свій розум розвивати!

3 капітан. (шикує свою команду)

Командо, рівняйсь, струнко! Команда корабля «Здібний» до походу готова.

Наш девіз : Здібні теж не відстають,

                   Вирушають разом в путь.

                   Хочем ми перемагати

                   Будем першими  в регаті.

Наше побажання : вам бажаємо – не програвати, а собі – перемагати.

Представляю вам арбітрів нашої математичної регати. Вони стежитимуть за тим, чи правильно ви виконуєте  завдання, і оцінюватимуть вашу роботу. Хто правильно та найшвидше виконає завдання, отримує 3 бали, всі інші – по 2.

ІІ . Закріплення матеріалу.

1. Конкурс - розминка  «Підготуй корабель»

А). Гра з м’ячем.

- Перш ніж вирушити в плавання команди мають підготувати свої кораблі. Для цього треба розказати математичну лічилку і не збитись.

(говорить той, хто піймав  м’яч )

Б). Віршовані задачі:

  1. Якось бігло через ліс 20 кіз,

Сім з них були білі-білі,

Ну а решта сірі-сірі.

Скільки бігло через ліс сірих кіз?

2. Тринадцять мавпочок у клітках -

Дорослі є і мавпи-дітки,

Дорослих мавп у клітці п’ять ,

 Скільки є там мавпенят?

3. Двадцять школярів –хлоп’ят

Вийшли прибирати парк.

Ще шістнадцять їх біжить,

Скільки хлопців всіх? Лічіть.

4. Привезли з городу дині.

Їх 16 у корзині.

Дев’ять жовтих диньок тато

Вже несе для нас у хату.

Скільки соковитих динь

Залишив в корзині він?

В). Зєднай цифри по порядку і отримаєш малюнок ( хто швидше.)

- Перше завдання ви виконали успішно. Кораблі та їх команди готові до плавання. Ми на старті. Мета нашої подорожі – досягти порту Перемоги.

2. Конкурс «Обчислювальний острів»

А). - На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок і труднощів. Поглянемо на карту. Першим пунктом змагань є Обчислювальний острів.

- Кожен з гравців може вийти до дошки і розв’язати лише один приклад. Після чого він передає крейду – естафету іншому учаснику.

14+6           23+7           35+5

28-10                   34-10                   42-10

80-30                   70-40                   60-20

62+14         54+13         53+15

43+12         61+24         62+15

88-25                   74-52                   55-41

52+41         34+15         35+12        

Б). - Увага! Ми наближаємося до до мису Задачного. Щоб туди потрапити , треба допомогти рибалкам наловити риби.  (Кожна команда має вибрати лише рибки з прикладами, що мають однакову відповідь.)

 25              36               48

20+5         30+6          40+8

13+12       20+16        30+18

35-10        46-10         58-10

38-13        49-13         59-11

3 конкурс - «Мис Задачний».     

- Ми наближаємося до мису Задачний, де розташоване рибальське селище. На берег з уловом повернулися рибалки. Вони просять обчислити вагу пійманої ними риби.

Хек - 12 кг

Сом - ?на 20 кг більше

Щука – 22 кг

Тунець - ? на 15 кг більше   

Сьомга – 37 кг

Скумбрія -? на 15 кг менше

  • Молодці. Правильно обчислили вагу пійманої риби. Та рибалки підготували для вас ще кілька цікавих задач. За правильну відповідь команда отримає ще один додатковий бал.

Фізкультхвилинка під музику мультфільму “Інопланетяни».

На невідомому острові живуть дивні істоти. Якщо ми виконаємо їх танок, то подружимось з ними.

4 конкурс -  «Невідомий острів» - конкурс капітанів.

- Запрошуємо на невідомий острів капітанів. Перевіримо, як вони впораються з завданнями без підтримки своїх команд.

Цікаві задачі.

1. Зграя із 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін? (14 км)

2. У порт пливли 3 судна. А назустріч їм – 5 катерів. Скільки суден припливло в порт? (3, бо катери пливли їм назустріч)

3. Білосніжка і сім гномів чекали прибуття пароплава 8 годин. Скільки годин чекав пароплава кожен? (8год.)

4.Одне яйце вариться 5 хв. Скільки будуть варитися 2 яйця? (5 хв.)

5. У сім’ї 5 синів. Кожен має сестру. Скільки дітей в сім’ї? (6 дітей)

6. Пара коней пробігла 8 км. Скільки пробіг кожен кінь?

7. У корзині 3 яблука. Як поділити їх між 3 дівчатками , щоб одне яблуко лишилося в корзині? (Одній дівчинці дати з корзиною)

5 конкурс – Геометрична бухта .

- Наступний пункт – Геометрична бухта. Погляньте лишень на нашу карту – тут майорить прапор піратів. Допоможемо жителям бухти врятуватися від піратів? Для цього нам необхідно виконати вимоги піратів – розв’язати геометричні завдання:

  1. Намалюйте малюнок , використовуючи лише геометричні фігури. – виконують капітани.
  2.  Кожна команда отримує аркуш з п’ятьма кружечками . За дві хвилини треба оживити ці фігури, тобто придумати якісь цікаві персонажі.
  3. Впізнати фігури з зав’язаними очима.(круг, трикутник, квадрат)

6 конкурс – острів Чисел.

- І знову в путь. На горизонті з’явився острів чисел. Числа теж підготували для вас цікаві завдання.

А).«знайди і викресли зайве число»

12     23     9       45     54

8       9       10     7       4

1       3       5       7       8

22     11     54     44     99    

Б). «Виправ помилку» Перед вами неправильно розв’язані приклади. Ваше завдання поставити в цих прикладах дужки, щоб приклади були розв’язані правильно.

18 – (3+7)=8

19 – (13-6)=12

20 – (5+2)=13

17- (3+6)=8

14 – (5+2)=7

(11+8)-6=13

В). У нас залишилося нерозв’язаним одне завдання. Прошу уважно розглянути малюнок і знайти довжину кита, акули, крокодила. Будьте уважні: одна поділка на лінійці відповідає 1м.

- Молодці! Наша подорож добігає кінця. Нарешті ми досягли порту Перемога. Залишилося найцікавіше. Дізнатися , яка команда найкмітливіша.

Г).Поки рахуються бали, давайте відгадаємо ребуси:

с 3 ж           пі 2 л          ті 100

100 ляр      ві 3 ла        с 3 бок

ак 3 са        100 вп        40 ка

ві 3 на        100 лиця    мі 100

ли 100к      і 100 рія     пі 100 лет

ІІІ. Підсумок уроку .

Оголошення  результатів змагань. Нагородження переможців.

- Ваші товариші приготували для вас привітання-побажання. Давайте їх послухаємо.

1-й учень. Хто сказав , що математика –це складна наука?

                 Наша математика – це весела штука.

2-й учень. Всі приклади й задачі, вирази й рівняння

                Можна розв’язати, треба лиш бажання.

3-й учень. Математика навчає і наш розум розвиває.

                 Все, що вивчим з нею ми, знадобиться нам в житті.

4-й учень. Щоб розумними зростати, слід її нам всім вивчати,

                  Бо без неї не прожити- будем з нею ми дружити.

5-й учень. Будем вчитись та старатись і не будем лінуватись.

                  Щоб гордістю для всіх нам стати, математику треба добре знати.

- Отже, щоб стати розумною людиною, якою будуть пишатися, на яку будуть рівнятися, потрібно добре вчити математику. Любіть її і вивчайте. А знання, які вона вам дасть, обов’язково знадобляться вам у житті.

Згорнути




Урок математики в 1 класі

Вчитель Остропольська С.В.

Тема: Утворення числа 10, запис числа 10 цифрами.

Мета: Ознайомити дітей з числом 10, його утворенням і записом; вчити групувати предмети і сприймати число 10; розвивати спостережливість, кмітливість.

Читати далі...

Обладнання: демонстраційний матеріал, лічильний матеріал, каса   цифр.

Хід уроку:

І.  Усна лічба.

( Діти за допомогою віяла показують відповіді до прикладів і задач)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Підготовча робота.

Дев’ять яблук Оля мала ,

Ще одне у мами взяла.

Вам просте завдання , діти,

Яблучка ці полічити. (10)

(Учитель викладає на набірному полотні малюнки яблук.)

Учні складають  і записують приклад

9+ 1 = 10

  1. Робота з демонстраційним матеріалом.

Гралось в річці невеличкій

9 рибок у воді.

Ще одна до них прибула

Скільки стало риб тоді?

  • Як утворилося число 10? (до 9 додати 1)
  • Яке число більше 9 чи 10?
  • На скільки більше?
  1. Ознайомлення з записом числа 10.

 Кругла, наче буква о ,

Цифра нуль, або ніщо.

Як стоїть він сам самісінький,

То не значить нічогісінько.

Та як одиницю поруч

Ми поставимо ліворуч,

То із двох значків у нас

Число 10 стане враз!

(число 10 записується у двох клітинках )

ІІІ. Закріплення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

Завдання 1. Перелічіть предмети .

Завдання 2. Як  утворилося 10?

Завдання 3. Прочитайте ряд чисел.

- Яке місце замає число10 в ряду чисел?

 - За яким числом іде число 10?

  • Яке число передує йому?
  1. Робота в зошитах.
  1.  Обведіть 10 клітинок.
  2. Напишіть рядок числа 10.
  3. З яких пар чисел можна утворити 10?

(Діти викладають з квадратів та кружечків десятку.

Записують свої дії прикладами.)

ІV. Підсумок уроку.

  • полічіть від 1 до 10.
  • Якими цифрами записують 10?

Згорнути




Урок навчання грамоти у 1 класі

Вчитель Остропольська С.В.

Тема. Звук (к), позначення його буквою К к “ка”.

Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звука (к) та буквою, що його позначає; вчити розпізнавати звук (к) в мовлених словах, читати склади і слова з буквою “ка”. Розширити уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення .Розвивати навички звукового аналізу слів, уміння складати звукові моделі. Виховувати повагу до народних символів, бережливе ставлення до домашніх улюбленців.

Читати далі...

Обладнання. Таблиця з друкованою літерою “ка”, каса букв і складів, предметні малюнки, відеофільм “Абетка - малятко”, фішки для складання звукових моделей, індивідуальні пенали для моделювання звукових схем, м’яка іграшка “Котик”.

Х І Д   У Р О К У:

І. Повторення вивчених звуків і букв.

  • Які з вивчених букв позначають голосний? – приголосний?
  • Читання складів, слів.
  • Читання сторінок букваря .

ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з загадками.

   -   Жовтенькі клубочки котяться до мами квочки. (курчата).

        Весною зацвіла, влітку загоріла,

  • Червоні коралі восени наділа. (калина).

У всіх народів є рослини - символи. Калина полюбила українську землю. Українці шанують її за пишну вроду. Здавна був у народі звичай біля хати садити калиновий кущ.

  • А чим корисна калина? (розгляд кетягів)
  1. Робота над звуковою моделлю (калина).
  2. Виділення слів зі звуком (к) з  потішки

 Куштувало козеня кущики колючі,

І кричало козеня : “Ой які кусючі!”

Є колючки тут і там – як його вкусити?

Треба кущики колючі косами скосити.

  1. Спостереження за вимовою звука (к)
  • Вимовте звук (к). Чи створюється перешкода при його вимові?
  • Який цей звук за звучанням? Чому?
  1. Самостійний добір слів з новим звуком у різних позиціях. (вікно, дошка, книжка, ручка, картина, колиска, рушники, макітра, кухоль, казанок, кущ, дівчинка, квіти, мак, метелик, ромашка, ...)
  2. Чистомовка:

Ко-ко-ко – ми купили молоко.

Ку-ку-ку- - мама сіє муку.

Ки-ки-ки- достигають грушки.

Кі-кі-кі – білочки верткі.

7.Скоромовка:

Мурлика муркоче –морозива хоче,

Мурлико, руденький, замерзнеш дурненький!

8. Гра “Впіймай звук!”

ІІІ. Позначення звука буквою.

1.Показ букви, аналіз її будови. Хвилинка фантазії.

Каченята йшли рядочком,

Раптом гілочку знайшли,

А із неї два листочки

Вниз і вгору відросли.

Качка дітям: - Ках – ках - ках...

Подивіться : буква К.

2. Перегляд фрагменту відеофільму “Уроки тітоньки Сови”

3. Читання променеподібних таблиць.

9.Гра “Яке слово я задумала?” (на дошці слова і схема)

калина     коса            соки           вікно          колесо

    10. Утворення нових слів.

ІV. Робота з букварем.

1. Знаходження букви “ка” на сторінці букваря.

2. Розгляд малюнків.

3. Послідовне називання звуків у словах : КАВУН      КАПУСТА

4. Утворення та читання складів.

5. Аналітико - синтетичні вправи.

  • Прочитайте слова у стовпчиках. Як ви їх розумієте?

(онук – один, онуки – багато,...)

  • Прочитайте слова першого стовпчика.

(Знайдіть ті, які відрізняються однією буквою? Наголосом? Одним складом?)

  • Прочитайте слова у другому стовпчику.

(Що означає кожне слово?)

  • Прочитайте слова у третьому стовпчику.

(Знайдіть пари слів, які відрізняються однією буквою. Що означають ці слова? 

Кокон - це оболонка, в якій гусінь перетворюється на лялечку.

Кокос - горіх, що росте на кокосовій пальмі.

Колос – багато зернят на одному стеблі.)

  • Чи є щось спільне  у їхньому значенні? (Ці слова не мають нічого спільного. Тому треба бути особливо уважним при читання і під час письма, бо одна неправильно прочитана чи написана буква змінює зміст, значення слова.)

5. Робота над багатозначністю слова.

  • Розгляньте малюнки з косами, прочитайте підпис під ними.
  • Якого малюнка він стосується?
  • А як дізнатися, про яку косу йдеться? (за змістом речення)

6. Складання речень з словом коса  за моделлю.

!_ ____ ____ ____.              

( У дівчинки гарна коса. У Оксанки довга коса. У косаря гостра коса.)

 V. Закріплення вміння читати слова з новою буквою.

  1. Діти, які вміють читати, готуються  пошепки до читання вірша “Кошеня”.
  2. Інші діти колективно працюють над закріпленням читання слів з новою буквою.
  3. Читання (слухання ) вірша “Кошеня”.
  4. Робота над змістом вірша.
  • Чому засмутилось кошеня?
  • Як воно вирішило проблему?
  • Що придумав баранець?
  • Як поводилося далі кошенятко?
  1. Розгляд малюнків, співставлення з прочитаним.
  • Кого ви впізнали на малюнку?
  • Чи так ви собі уявляли кошенятко? Баранця?

 VІ. Робота в зошитах з друкованою основою.

  1. Друкування великої та малої букв Кк.
  2. Відгадування  звукових моделей слів під малюнками.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Який звук ми сьогодні вивчили?
  • Якою буквою він позначається?

1.Гра “Впіймай звук”

Качки край копанки клопочуть,

Качаток кличуть під комиш.

Кача впіймати кішка хоче.

Катруся  кішці каже : “Киш!”

  1. Відгадай ребус:

1. Група учнів, які навчаються в одному кабінеті в один і той же час. 2.Ароматний напій з плодів кавового дерева.

3.Суцвіття злаків, в якому дозріває зерно.

  1. Виріб з візерунками, яким встеляють долівку.
  2. Великий соковитий плід з солодкою червоною серединою.
  3. Розділовий знак, який має форму гачка.

( клас, кава, колос, килим, кавун, кома)

Згорнути




Перший урок у першому класі.

Вчитель Остропольська С.В.

Тема "Ми тепер не просто діти -  українці-першачки"

Мета: ознайомити учнів із символами України;

 розширити і поглибити поняття про Україну;

розвивати мовлення дітей, їхній кругозір;

формувати  патріотизм, людяність;

виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів.

налаштувати учнів на плідну роботу, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.

Читати далі...

Обладнання:на дошці вітальні плакати, таблиці з українською символікою,  м’яка iграшка «Веселий восьминіжок», плакат «Сонечко» (яке загубило промінчики) , роздатковий матерiал для кожного учня «Розфарбуй».

                                Хiд уроку:

І. Органiзацiя класу.

1. Вступне слово вчителя

Добрий день, мої любi дiти!

Ви прийшли нинi в перший клас.

Вчитись будете разом й радiти,

І рости кожен день i час.

Школа дверi для вас вiдчинила

І запрошує вчитися вас,

Бо знання — це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Сьогодні в нашій школі народився новий клас, нова шкільна родина: 1-А клас. Але для того , щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися.

2. Знайомство з учнями.

Я називаю себе, показуючи, як це треба зробити, передаю м'яку iграшку учневi, який сидить за першою партою. Учень називає себе i передає iграшку сусiдовi по партi, i т. д.

— Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

II. Повiдомления теми i мети уроку.

— Тема нашого уроку — «Моя рідна країна – Україна. Моя рiдна школа».

— А для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)

— Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, i я думаю, вам це сподобається.

ІІІ. Робота над темою.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай:

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей без Батьківщини.

 

- Діти , ми народилися і живемо на цій чудовій землі, в нашій славній Україні.

 Тут народилися і жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь народу українського, що сягає сивої давнини. Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до маленької Батьківщини, до пам’яті про рідний поріг, стежини дитинства, до мудрості народної , легенд, пісень, казок.

 1.Бесіда за темою.

Багато держав є, людей і різних мов,

Та кожному мила одна лиш, єдина,

Найкраща з усіх, - то є рідна країна,

Мені ж наймиліша - моя Україна.

 Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, - це найдорожча у світі Батьківщина.

- Коли ми говоримо про нашу державу Україну, ми не можемо не згадати про нашу столицю – Київ.

- Кожна держава світу має свою символіку: гімн, герб і прапор.

Гімн – це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Слухати його потрібно стояти мовчки, з гордо піднятою головою.

Прапор – державний символ.

Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.

Жовтий колір – колір вогню, сонця, без лагідних променів, якого не було б життя на Землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.

Герб – найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя: це Батько, Мати і Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.

Народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, і вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги.

2 .Уявна подорож коридорами школи.

— Знову нашому Восьминіжку не сидиться. Вiн хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо в подорож!

Зупинка «Математична».

— На цiй зупинцi нас чекає математика, а вона любить рахувати.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Вмiють дiтки рахувать.

Дуже точна це наука,

І її всi дiтки вчать.

Всiм вона потрiбна, знайте,

Математику вивчайте!

Восьминіжок  хоче перевiрити, чи знаєте ви математику.

Порахуйте від 1 до 10.

Порахуйте від 10 до 1.

Порахуйте, скiльки хлопчикiв i дiвчаток у класi.

Складiть приклад i скажіть, на скільки дівчат більше, ніж хлопчиків.

— Молодцi! Впорались iз завданням. Продовжимо нашу подорож.

 

Зупинка «Мовна».

( На дошці почеплене сонечко без промінців, описуємо сонечко за допомогою питань )

- Скажіть, вам подобається сонечко?

- А чого йому бракує?

- А для того щоб сонечко стало кращим ви подаруєте йому промінчики.

( З допомогою батьків діти зробили відбитки своїх долоньок, обвівши  їх та вирізавши по контуру. Діти показують усім свої долоньки. )

Вони прекрасні, неповторні, як і ви, я  прикріплю зображення до сонечка.

Саме завдяки вашій спільній, наполегливій праці сонечко засяє. 

Воно хоче радіти кожному вашому дню в школі і освітлювати шкільну доріжку.

- Діти, якого кольору сонечко?

- Цей колір найщасливіший. Він гарячий, мов сонце, швидкий наче світло; допитливий, як маленьке курчатко.

- Дам вам дружню пораду, як піднести батькам настрій. Намалювати у подарунок букет жовтих квітів. Жовтий колір підбадьорює настрій.

- А щоб запам’ятати довжелезний вірш, то потрібно записати його на жовтому папері . Жовтий колір допомагає мозкові працювати набагато ефективніше.

- Щоб відновити сили після активного відпочинку, слід зробити бутерброд з медом.

- Навіть є квітка сонця – соняшник, яка відноситься до природних символів України.

 

— На нас чекає Восьминіжок. Він знає, що це ваш перший урок i, можливо, хтось iще не вмiє писати. Але він впевнений, що ви можете «надрукувати» своє iм’я. Вiзьмiть фломастер та «надрукуйте» своє iм’я великими лiтерами. І ми утворимо iз цих променiв-iмен сонечко, яке свiтитиме в нашiй школi.

— Молодцi! Усi впоралися iз завданням.

Учитель прикрiплює Долоньки-iмена до жовтого кола на дошцi.

— Яке гарне сонечко свiтитиме в нашiй школi! Мандруємо далi!

 

Зупинка «Спортивна».

— На цiй зупинцi чекає на нас спорт. Хто з вас знає, на якому уроцi ви будете займатися спортом?

Фiзкультхвилинка:

Хто там, хто вже там стомився,

Мов вербичка, похилився?

Треба дружно всiм нам встати,

Фiзкультпаузу почати.

Лапки в боки, вушка вгору. (Руки на пояс, на пальчиках витягнутися вгору.)

Скачуть бiлочки по бору. (Стрибки.)

Кожний ранок на галявi (Зупинилися.)

Спритно роблять вiльнi вправи. (Довiльнi вправи за вчителем.)

Раз, два, три, чотири, три, чотири, раз, два.

Щоби ніжки не боліли, й не боліла голова.

Потомилися звiрята i пiшли вiдпочивати. (Сiдають на мiсця.)

— Ну як, вiдпочили? Тодi рушаймо далi!

 

Зупинка «Природнича».

— Восьминіжок  хоче перевiрити, що ви знаєте про навколишнiй свiт, природу, природнi явища. (Загадки про тварин, рослини, природнi явища за вибором учителя.)

Як рушає мандрувати, —
треба з ліжечок вставати.
Як іде за обрій спати, —
час малятам спочивати. (Сонце)

Хоч без крил, але літаю,
вербі коси розплітаю. 
Погойдаю в лісі гілку,
заколишу в квітці бджілку. 
Якщо добре розлютити,
можу шкоди наробити. (Вітер)

 

Хтось у лузі біля річки
погубив барвисті стрічки.
Дощик вгледів, підібрав,
небеса підперезав. (Веселка)

 

Зрілі вишні у садку,
і сунички у ліску,
теплі дні, барвисті квіти
нам дарує щедре … (літо).

 

Де пройшла краса-дівиця —
там травиця зелениться,
пишно квіти зацвітають,
і пташки пісень співають. (Весна)

 

Хто вночі у лісі, полі
побілив усе довкола?
Хто смереку і ялину
вбрав у сніжну кожушину? (Зима)

 

-- Усе це ви будете вивчати на уроцi «Я i Украна».

— Молодцi! Вирушаймо знову в дорогу!

Зупинка читайлика.

—Я  знаю, що деякi з вас уже вмiють читати. А хто ще не вмiє, обов’язково навчиться, адже для цього ви й прийшли до школи. Я упевнена, що треба вмiти не тiльки читати, а й уважно слухати i запам’ятовувати, тому хочу вас перевiрити i пропоную  вам цiкаву гру.

Гра «3 якої казки?»

«...А Пiвник тим часом замiсив тiсто, принiс дрова, розпалив у печi, а Мишенята танцюють та в iгри граються...» (Колосок.)

«...Кiзонько моя мила, Кiзонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-дереза.)

«...Не їж мене, я тобi пiсеньку заспiваю... (Колобок.)

«...От Котик почув Пiвника, прибiг, забрав його у Лисички i понiс додому.» (Котик i Пiвник.)

«...Хто, хто тут живе?»

— Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побiгайчик!

— А ти хто така? (Рукавичка.)

— Молодцi!

— А ось тут побував злий чарiвник i переплутав букви в словах, якi вiн приготував для вас.

Гра «Утвори слова».

З        ВIНОК

П        УЧКА

Ш      ЛІВЦІ

О       ОШИТ

Р       ОРТФЕЛЬ

ДЗ     КОЛЯР

Учнi, якi першими утворили слова, виходять до дошки i з‘єднують першi лiтери з рештою слова за допомогою чорного маркера.

— Молодцi! Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усiма завданнями.   Країна Знань має свої закони, і ви їх повинні знати. 

 Заходить учитель треба встать.

Коли сідать дозволить, сядь.

 Сказати хочеш — не гукай.

 А тільки руку піднімай.

 У школі парти бережи      

І на парті не лежи.

 Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікать на уроках,

Як папуга , чи сорока

 ІV. Практична робота.

— Восьминіжок задоволений вашими вiдповiдями i, як нагороду, пропонує дуже цiкаве завдання. Перед вами аркуші і олівці. Напишіть, що вмієте з одного боку, а з іншого – намалюйте все, що захочете.

V. Пiдсумок уроку.

- В якій країні ми живемо?

- Які є державні символи?

- Назвіть обереги українців?

— Ось i добiг кiнця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань — стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радiсним i цiкавим! Нехай наша школа стане для вас другою домiвкою!

 

Згорнути